Sayfalar

ღ Hoşgeldiniz ღ

9 Eylül 2014 Salı

Eros

Yunan mitolojisinde Eros diye bir adam vardır bilir misiniz? Sözde tanrı olan, elinde yayla bütün gün ordan oraya yarı çıplak dolaşan bir arkadaş. Sözde dediğime bakmayın. Hakkında söylenenlerin neredeyse her kelimesi doğrudur. Bu adamı duyduysanız eğer, hikayeyi de bilirsiniz... Bilmediğinizi varsayarak tek bir cümlede özetleyecek olursam, Eros insanlara ok fırlatarak onları birbirine aşık ederdi. Bu yüzden de Yunanlılarca Aşk Tanrısı olarak adlandırılır... Benim deli ya da çıldırmış olduğumu düşünebilirsiniz fakat, tanrı olması şaklabanlığını bir kenara bırakırsak, Eros'un varlığına yürekten inanıyorum. Siz de düşünün bir kere, ardından bana yine deli diyebilirsiniz...

En olmadık zamanda O'nu görüp,en olmayacak duyguları ve hayalleri yeşertiriz içimizde. Bilmem kaç milyon yıldır ayın etrafında dönen dünyayı 3 dakikada O'nun etrafında döndüğüne inanırız ve gerekirse bunu yaparız... 2+2 4 değil, O olur bizim için. Gün, güneş doğunca değil; O uyanınca aydınlanır. Kendi senaryomuzda rolümüzü unutur, O'nu başrol yaparız. Solunum esnasında vücuda giren oksijenin eksikliğinde değil, O'nunla aynı havayı solumadığımız zamanlarda nefessiz kalırız. Sırf O'nun gözünde gördüğümüz için severiz bazı şeyleri ve sırf O gülümsediği için güzel gelir yaşamak... Resmen kalbimizi yerinden çıkarıp, O'nun ellerine bırakırız. Var mı ötesi? Bu saydıklarımın eksiği vardır, fazlası yoktur. Bilen, bilir...

Çok şey istemiyorum sizden, sadece düşünün. Bütün yaptıklarımızı bir ele alın. Gözden geçirin. Ne kadar sağlıklı O'nun uğruna yaptıklarımız? Ya da hiç mantık var mı bu eylemlerde? Siz söyleyin, akıllı adam işi mi şunlar? Ortada bir kan kaybı, bir can kaybı olmasa yapılır mı? Daha bunlar işin iyi kısımları bir de. Daha o okun, çıkarılışı var. O okun bedende ve ruhta bıraktığı çapı küçük, sızısı kocaman boşluklar var. O boşluktan dışarı akan sonsuz miktarda kan var, can var... Onlara değinmiyorum bile.

Şimdi bana istediğiniz şekilde hitap edebilirsiniz. Ne olduğu ya da nasıl olduğu size kalmış. Ama hiç biriniz bana Eros'un var olmadığını söyleyemezsiniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder